Πέμπτη 16 Ιουνίου 2022

Γρίφος: Τον θησαυρό ή την τίγρη;

 

Ένας βασιλιάς οδηγεί έναν κρατούμενο μπροστά από δύο πόρτες. Η πόρτα Νο1 γράφει: "ΜΕΣΑ Σ' ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΩΜΑΤΙΟ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΑΣ ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΔΙΠΛΑΝΟ ΔΩΜΑΤΙΟ ΜΙΑ ΤΙΓΡΗ". Η πόρτα Νο2 γράφει: "ΣΤΟ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΔΥΟ ΔΩΜΑΤΙΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΑΣ ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΑΛΛΟ ΜΙΑ ΤΙΓΡΗ". Ο βασιλιάς λέει στον κρατούμενο ότι η μία από τις δύο επιγραφές γράφει την αλήθεια, ενώ η άλλη ψέματα. Αν ο κρατούμενος ανοίξει την πόρτα με το θησαυρό, θα ελευθερωθεί και θα φύγει με το θησαυρό δικό του, ενώ αν ανοίξει την πόρτα με την τίγρη, θα φαγωθεί. 


Ποια πόρτα πρέπει να ανοίξει ο κρατούμενος αν θέλει να ζήσει;




17 σχόλια:

  1. Να πάλι οι ενδιαφέροντες γρίφοι σου, Φωτεινή μου. Θα το προσπαθήσω.
    Την καλησπέρα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν η πρωτη ειναι αληθης, τοτε και η δευτερη θα ειναι αληθης, αρα η πρωτη ειναι ψευδης κι η δευτερη αληθης. Οποτε πρεπει να ανοιξει τη δευτερη πορτα.

      Διαγραφή
  2. Αγαπητή συνάδελφε, νομίζω ότι οι γρίφοι σου δεν είναι τόσο μαθηματικοί.
    Πιστεύω ότι πρέπει να ανεβάσεις τη δυσκολία τους, έτσι ώστε να ασχολούνται και πιο μεγάλα παιδιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δύσκολοι ίσως να μην είναι, είναι όμως μαθηματικοί καθώς απαιτούν μαθηματική σκέψη και μαθηματική λογική.
      Θα βάλω όμως και πιο δύσκολους, σύμφωνα με την προτροπή σου!

      Διαγραφή
  3. Αν θέλεις μπορώ να σου στείλω δύο δικούς μου γρίφους για πολύ γερά μαθηματικά μυαλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Οι λύσεις μου θα γραφούν στα σχόλια.
    Μην παιδευτείς και τις γράψεις, δεν χρειάζεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ελπίζω να σου άρεσαν οι γρίφοι που σου έστειλα.
    Φρονώ ότι είναι για ελάχιστους μαθητές του Γυμνασίου. Ακόμα και του Λυκείου, πιστεύω ότι λίγοι μπορούν να τους λύσουν.
    Όσον αφορά τους μαθητές του Δημοτικού, νομίζω ότι είναι σχεδόν αδύνατο να τους λύσουν, αν όχι αδύνατο.
    Σκοπός μου δεν είναι να ''κάψω'' τον εγκέφαλο των μαθητών, αλλά να τους φέρω πιο κοντά στα μαθηματικά, να μην τα φοβούνται. Τους προτρέπω κάθε χρόνο να συμμετέχουν στον Θαλή. Φέτος, ήμουν επιτηρητής στον Θαλή, όμως όταν έλαβα τα θέματα στα χέρια μου, με λύπη διαπίστωσα ότι είναι για ελάχιστους λύτες. Ξέρετε τι με ρώτησαν; Κύριε, εμείς πότε και που τα διδαχτήκαμε αυτά; Σ' αυτό, δεν είχα απάντηση. Ο Αρχιμήδης είναι Ολυμπιάδα, το καταλαβαίνω να βάζουν θέματα για τεράστια ταλέντα, αλλά από τον Θαλή να τους βάζουν στα βαθιά; Αυτά τα θέματα απογοητεύουν τους μαθητές και τους απομακρύνουν από τον όμορφο κόσμο των μαθηματικών. Έδωσα τις λύσεις (δικές μου) του Θαλή μέσα στην τάξη και με κοίταζαν λες και ανακάλυψα την Αμερική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Απαντήσεις
    1. Δεν έχω λάβει κάτι συνάδελφε.

      Διαγραφή
    2. Τα έγραψα στη φόρμα επικοινωνίας. Που πρέπει να τα γράψω για να τα λάβεις;

      Διαγραφή
    3. Τους βρήκα, πολύ ωραίοι γρίφοι. Ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
    4. Φωτεινή, για λύσε μου μια απορία. Πώς γίνεται να είσαι ξύπνια στις 02:00 τη νύχτα;
      Εγώ πάντως δεν έχω τέτοιες αντοχές πλέον.

      Διαγραφή
  7. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή