Τρίτη 21 Μαρτίου 2023

"Τ' ανώτερα μαθηματικά μου..." (για την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης)


Harsh Malik - "Ornate Nautilus Shell". Τ' ΑΝΩΤΕΡΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΜΟΥ τα έκανα στο Σχολείο της θάλασσας.
Harsh Malik - "Ornate Nautilus Shell"

 


Τ' ΑΝΩΤΕΡΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΜΟΥ τα έκανα στο Σχολείο της θάλασσας. Ιδού και μερικές πράξεις για παράδειγμα:


(1) Εάν αποσυνθέσεις την Ελλάδα, στο τέλος θα δεις να σου απομένουν μια ελιά, ένα αμπέλι κι ένα καράβι. Που σημαίνει: με άλλα τόσα την ξαναφτιάχνεις.


(2) Το γινόμενο των μυριστικών χόρτων επί την αθωότητα δίνει πάντοτε το σχήμα κάποιου Ιησού Χριστού.


(3) Η ευτυχία είναι η ορθή σχέση ανάμεσα στις πράξεις (σχήματα) και στα αισθήματα (χρώματα). Η ζωή μας κόβεται, και οφείλει να κόβεται, στα μέτρα που έκοψε τα χρωματιστά χαρτιά του ο Matisse.


(4) Όπου υπάρχουν συκιές υπάρχει Ελλάδα. Όπου προεξέχει το βουνό απ' τη λέξη του υπάρχει ποιητής. Η ηδονή δεν είναι αφαιρετέα.


(5) Ένα δειλινό στο Αιγαίο περιλαμβάνει τη χαρά και τη λύπη σε τόσο ίσες δόσεις που δεν μένει στο τέλος παρά η αλήθεια.


(6) Κάθε πρόοδος στο ηθικό επίπεδο δεν μπορεί παρά να είναι αντιστρόφως ανάλογη προς την ικανότητα που έχουν η δύναμη κι ο αριθμός να καθορίζουν τα πεπρωμένα μας.


(7) Ένας "Αναχωρητής" για τους μισούς είναι, αναγκαστικά, για τους άλλους μισούς, ένας "Επερχόμενος".




Οδυσσέας Ελύτης, Ο Μικρός Ναυτίλος, εκδ. ΙΚΑΡΟΣ, Αθήνα 1985 (Από την ενότητα ΜΥΡΙΣΑΙ ΤΟ ΑΡΙΣΤΟΝ).


3 σχόλια:

  1. Καλημέρα, Φωτεινή. Ένας διαχρονικός αλησμόνητος ποιητής!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ όμορφες και εξαιρετικά ποιητικές αναφορές, Φωτεινή μου. Την καλησπέρα μου. Χαίρομαι για την ευαισθησία σου, το ξέρεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλησπέρα φίλοι μου, ό,τι και να πούμε για τον Ελύτη είναι λίγο... Οι μαθηματικές μεταφορές στο ποίημα είναι υπέροχες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή