Δευτέρα 6 Νοεμβρίου 2023

Μέτρηση απόστασης πλοίου από την ακτή!


🚢Έχετε ποτέ αναρωτηθεί, όταν είστε στην παραλία και βλέπετε ένα καράβι στα ανοιχτά, πόσο μακριά από την ακτή βρίσκεται;


Μέτρηση απόστασης πλοίου από την ακτή

👨‍🏫Ο Θαλής ο Μιλήσιος τον 6ο αιώνα π.Χ. χρησιμοποίησε μια μέθοδο υπολογισμού της απόστασης ενός πλοίου από την ακτή. Αυτή η μέθοδος βασίζεται στην ισότητα ορθογωνίων τριγώνων της Ευκλείδειας Γεωμετρίας.  

🎞️Ο μαθηματικός Φώτης Καραμπουτάκης από το κανάλι του YouTube, Math Me Up, εξηγεί τη μέθοδο αυτή με τη βοήθεια κινουμένων σχεδίων!



 

9 σχόλια:

  1. Εκπληκτικό πραγματικά και το κυριότερο, πολύ απλό! Ευχαριστούμε πολύ Φωτεινή για την πρόταση. Την κρατώ. Καλή συνέχεια κοπέλα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλησπέρα Φωτεινή ! Μια και μιλάμε για Θαλή, πως σου φάνηκαν τα θέματα ;; Εμένα μου άρεσαν πολύ για Θαλή , γιατί ήταν προσιτά!
    Συμφωνείς ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ήταν ωραία τα θέματα του Θαλή, αλλά και του Εύδημου, που γίνεται εδώ στα Δωδεκάνησα! Χάρηκα που τα πάλεψαν οι μαθητές!

      Διαγραφή
    2. Φωτεινή, τα πάλεψαν, αλλά ελάχιστοι τα κατάφεραν! Ωστόσο, θεωρώ ότι τα θέματα θα έπρεπε να είναι πολύ πιο τσιμπημένα, τα θέματα ήταν πολύ κατεβασμένου επιπέδου θεωρώ. Ίσως εκφράζομαι λίγο έντονα για τα θέματα, απλά λέω αυτά που νιώθω.
      Και κάτι που θεωρώ απαράδεκτο εκ μέρους της ΕΜΕ είναι ότι στο θέμα 4 Α λυκείου δεν χρειάζεται το δεδομένο ότι το ΑΒΓΔ είναι τραπέζιο, το γεγονός ότι το τετράπλευρο ΑΒΓΔ είναι εγγράψιμο φτάνει και περισσεύει...
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  3. Επειδή φαίνεται με κάποιο τρόπο ότι αυτά που λέω είναι αντιφατικά μεταξύ τους, θα ήθελα να ξεκαθαρίσω κάποια πράγματα . Από τη μία μου άρεσαν πολύ και από την άλλη τα ήθελα πολύ πιο τσιμπημένα.
    Αυτό που θέλω να πω είναι ότι ως γονέας και ως άνθρωπος, χάρηκα πολύ που οι μαθητές δεν απογοητεύτηκαν.
    Ωστόσο, ως μαθηματικός, δεν ικανοποιήθηκα από την ποιότητα των θεμάτων. Τα ήθελα πιο όμορφα και πιο δύσκολα.
    Συγγνώμη που σε κούρασα βραδιάτικα, απλά έχω λίγο πονοκέφαλο και δεν λειτουργώ σχεδόν καθόλου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Για τα θέματα του Εύδημου , έχω να πω ότι ήταν προσιτά για μαθητές Α Γυμνασίου, αλλά μέχρι εκεί. Καμία σχέση με τα θέματα του Θαλή. Το πρώτο θέμα του Εύδημου ήταν εντελώς μηχανικό, χωρίς να απαιτεί μαθηματική σκέψη.
    Στα υπόλοιπα θέματα, τα υποερωτήματα δεν συνδέονταν ιδιαίτερα μεταξύ τους και έμοιαζε σαν να ήταν ριγμένα στην τύχη, χωρίς να προσθέτουν στην ουσία.
    Ήταν κοντά στα σχολικά δεδομένα πιστεύω (του Εύδημου) και δεν μπορούν να αναδειχτούν μαθηματικά ταλέντα μέσα από τόσο απλά προβλήματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή