Η σημερινή
ημέρα είναι αφιερωμένη σε όλες τις γυναίκες που αγαπούν, σπουδάζουν, διδάσκουν
ή εργάζονται στον κόσμο των μαθηματικών. Η Παγκόσμια Ημέρα Γυναικών στα
Μαθηματικά δεν είναι απλώς μια επετειακή υπενθύμιση. Είναι ένα μήνυμα ελπίδας,
ισότητας και έμπνευσης. Η ημερομηνία επιλέχθηκε προς τιμήν της λαμπρής Ιρανής
μαθηματικού, Maryam Mirzakhani, η
οποία γεννήθηκε σαν σήμερα.
Αλλά
δεν μπορούμε να γιορτάσουμε χωρίς να μιλήσουμε και για τις ανισότητες που ακόμη
υπάρχουν.
Παρόλο
που οι γυναίκες αποτελούν το 51% των αποφοίτων τμημάτων μαθηματικών στην
Ελλάδα, κατέχουν μόλις το 24% των θέσεων καθηγητών πανεπιστημίου στον τομέα
αυτόν. Πολλές εγκαταλείπουν την ακαδημαϊκή πορεία λόγω προκαταλήψεων, ελλιπούς
στήριξης και έλλειψης προτύπων.
Η
κοινωνία εξακολουθεί να σπέρνει την ιδέα ότι “τα μαθηματικά είναι για τους άντρες”. Και όμως, οι γυναίκες το
αποδεικνύουν καθημερινά: όχι μόνο είναι εξίσου ικανές, αλλά και πιο ανθεκτικές,
μεθοδικές και εμπνευσμένες από τις προκλήσεις.
Τα Μαθηματικά
είναι και Γυναικεία Υπόθεση!
Ας κάνουμε χώρο για περισσότερες γυναίκες στη μαθηματική έρευνα, σε έδρες, συνέδρια και επιστημονικά άρθρα.
Να σας χαιρόμαστε Φωτεινή μου! Πραγματικά έχεις δίκιο με όλες αυτές τις προκαταλήψεις. Τιμούμε τη γυναίκα με τη θετική σκέψη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα είσαι καλά Γιάννη, σε ευχαριστούμε πολύ!
ΔιαγραφήΚαλημέρα αγαπητή Φωτεινή. Διάβασα την ενημέρωσή σου για την "Ημέρα της Γυναίκας μαθηματικού". Δεν το γνώριζα, και σε ευχαριστώ που το έμαθα. Είμαστε Μαθηματικοί εγώ και η σύζυγός μου, συνταξιούχοι εκπαιδευτικοί τώρα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώ σχεδόν σε όλα όσα γράφεις, εκτός από το ότι " Η κοινωνία εξακολουθεί να σπέρνει την ιδέα ότι ¨τα μαθηματικά είναι για τους άντρες"". Δεν το βλέπω αυτό να ισχύει, μάλλον το αντίθετο.
Οι Γυναίκες Μαθηματικοί έχουν προ πολλού κατακτήσει την θέση που τις αξίζει. Κοίταξε τα σχολεία. Οι Γυναίκες Μαθηματικοί είναι περισσότερες από τους άντρες, κατέχουν ισότιμα διευθυντικές θέσεις, κάνουν ίσως περισσότερες από τους άντρες συναδέλφους των μεταπτυχιακά και διδακτορικά, διδάσκουν ή είναι συνιδιοκτήτριες σε φροντιστήρια και άλλα πολλά.
Το γιατί έχουν μικρότερη αναλογία στις θέσεις στα ακαδημαϊκά έδρανα δεν είναι αποτέλεσμα κάποιας κακής προκατάληψης. Ας αναζητήσουμε τα πραγματικά αίτια.
Και πάλι σε συγχαίρω για το πού καλό Μαθηματικό μπλογκ σου. Σπύρος Δημόπουλος, Βόλος
Ευχαριστώ για την παρατήρηση κ. Σπύρο! Χαίρομαι πολύ που το βλέπετε έτσι! Τα στερεότυπα υφίστανται και τα έχω παρατηρήσει κατά καιρούς, αλλά ίσως κακώς έκανα κάποιες γενικεύσεις. Έχετε δίκιο σε αυτά που γράφετε.
ΔιαγραφήΣας ευχαριστώ πολύ για τα καλά σας λόγια!